SULTYS gyvai: svajonių pašnekovai

Susitinkam Lapkričio 20d, klube KABLYS, Vilniuje.
Į viršų

Kaip, ką ir kada valgyti?

Trumpas atsakymas būtų: kada tik nori, kiek tik nori, visiškai savęs nevaržant. Sudėtingesnis: mūsų visuomenė ir kiekvienas mūsų augo dietinio mąstymo pagrindu. Žurnalai, reklamos ir visas aplinkinis pasaulis mums kasdien sako, kad valgydami žalius obuolius ir kelis salotų lapus, būsime liekni, vadinasi gražūs, vadinasi sėkmingi, vadinasi mylimi. Ir taip dauguma mūsų gyvena save varžydami, kankinami emocinio valgymo. Gerai, kad bent jau valgymo sutrikimai yra ne kiekvieną kankinanti problema, nors, galime tik spėlioti, kiek mūsų išties turi visiškai sveiką santykį su maistu.

Laidoje intuityvaus valgymo specialistė Aušra Jauniškytė-Ingelevičienė atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie maistą bei kaip, kada ir kiek jo valgyti, o kartu dalinasi nuostabiomis intuityvaus valgymo taisyklėmis!

Dėkojame Nacionalinei Martyno Mažvydo bibliotekai
Epizodo kūrėja/balsas: Rasa Jusionytė
Epizodo pašnekovė: Aušra Jauniškytė-Ingelevičienė
Garso inžinierė ir montažas: Kata Bitowt
Muzikos autorius Martynas Gailius

 

Rasa kas antrą savaitę pristato Sulčių tinklalaides – anonimiškas istorijas apie mūsų jausmus. Ką reiškia išsiskirti? Ką reiškia būti paliktam? Kaip mylėti ir auginti santykius, net kai sunku ir norisi pabėgti?

Komentarai (6)

  • Avatar

    Lina

    Labai įdomi tinklalaidė, norėtųsi tęsinio apie tai kas yra specialistės minimas NORMALUS valgymas? Saugusio žmogaus įpročiai ir skoniai yra gana įvairūs ir kiekvienam šis žodis turi skirtingų asociacijų.

    reply
  • Avatar

    Silvija

    Įdomu buvo klausyti šią tinklalaidę, pamąstyti ir kitu kampu apie mitybą. Tačiau turiu tokį pastebėjimą, klausant šį pokalbį susidarė įspūdis, kad visai nereikia nieko žiūrėtis į tai ką ir kiek dedi ir įsiklausyti į savo poreikius ir tarsi viskas išsispręs. Mano nuomone truko informacijos apie tam tikrų maisto produktų valgymo naudą. Daug yra išleista tiek rekomendacijų, tiek mokslinių tyrimų rodančių, kas sumažina/padidina riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, cukriniu diabetu ir pan. Taip suprantu, kad vien mityba visko nepakeisi reikia ir fizinio aktyvumo ir pan. Bet jūsų pasiūlymas valgyt tai, ką nori ir nevaržyt savęs kelia man įtarimą ar tikrai tai 100proc padės žmonėms gerinant savo sveikatą. Hipotetine situacija tarkim vyras/moteris turi antsvorį, kas yra žinoma, kad viršsvoris didina nejautrumą insulinui ko pasekoje didėja rizika susirgti cukriniu diabetu po daugybės tokių viršsvorio metų. Ir klausant šios tinklalaidės atrodė, kad dietologes pasiūlytos taisyklės galioja visiem ir nera jokių išimčių.Tad man iškylo klausimas ar aš gerai ir teisingai supratau keliamas idėjas ar vis dėl to yra išimčių, kurios nebuvo aptartos.
    P. S. Aš pritariu idėjai, kad reiktų mažiau save kankinti su griežtom mitybos taisyklėmis ypač jaunoms moterims, nes tikrai dažniausiai jos būna normalaus kūno sudėjimo neturi viršsvorio bet kankina save lygindamos su reklamose ar madų pasaulyje stereotipine labai smulkaus sudėjimo ilgakoje..

    reply
  • Avatar

    Incog

    O kur kreiptis jaučiant, kad turi valgymo sutrikimų? Radau tik:

    http://www.vasaros.lt/valgymu-sutrikimu-centras/, bet kažkaip baisiai atrodo… Neturiu prabangos mėnesiui iškristi iš darbų, gyvenimo. Kokia patarimai?

    reply
    • Avatar

      Ingeborga

      Ramiai! Pasiimkit siuntimą iš savo šeimos gydytojo, užsiregistruokit į Valgymų sutrikimų centrą pirmai konsultacijai ir tuomet jau bus jums paskirtos rekomendacijos, atsižvelgiantį į jūsų situaciją. Čia nieko ypatingo, nebijokite kreiptis. Niekas ten pirmą kartą atėjus neuždarys 🙂 Yra alternatyvų ir be mėnesio ligoninėje. Beje, reaguojant į jūsų pasakymą, kad neturite prabangos to daryti dėl darbo, tai aš lygiai taip pat galvojau ir iš tiesų padariau didelę klaidą, nes besigydydama ir dirbdama taaaaip viską darbe sugadinau, nes buvo labai sunku dirbti, kai kartu sprendžiasi tokios emociškai sunkios problemos, kad siūlau sau užduoti klausimą – be ko jūs neišsikapstysite – ar be geros sveikatos ar be nepadarytų darbų mėnesį. Pagaliau – jūs gausite išmoką už biuletenį, tai nebūsite visai be pajamų. jus do it! 🙂

      reply
  • Avatar

    Kristina

    Man irgi šioje tinklalaidėje pritrūko tikslumo (norėjosi mažiau generalizavimo). Nes dabar susidarė įspūdis, kad jei jau veganas, tai iškart nesveikas.
    Aišku, gali būti veganas ir ryti tik bulvytes, gali tik salotas valgyt ir abu variantai nėra geri. Bet ką galvot apie vegetarą, kuris mėsos nevalgo dėl etinių priežasčių, o ne dėl mados / svorio / grožio?
    Atrodo laidos apraše reiktų pridėti „paauglėms“ arba „tik siekiančioms 90–60–90.“ Nes kitiems nelabai tinkamas turinys, paviršutiniškas pokalbis. Tema gera, bet norėtųsi giliau. Kaip ir apskritai visas nbgd turinys – veiklos pradžioje atrodė rimčiau, tekstuose klaidų mažiau buvo. Gaila, kad veikla komerciškėja ir Instagramoje vis dažnesni įrašai apie parduotuvės prekes, o ne apie žmonėms padėti galintį turinį. Neseku FB – gal ten situacija geresnė.

    reply
  • Avatar

    Monika

    Pokalbis trumpas, nes tema gili ir sudėtinga. Lankiausi terapijoje pas Aušrą, grąžinausi sau pasitikėjimą, kad kūnas, o ne protas, geba puikiai nuspręsti, koks maistas jam naudingiausias, o svarbiausia, kad maistas neturi moralės, moralines – sveika, nesveika ir t.t. – parenkam mes. Skaičiau daug literatūros, dirbau, stebėjau save ir visas su maisto nekontroliavimu kylančias baimes ir paslėptas emocijas, kai lengviausia tvarkyti išorę, nes baisu prisiliesti prie priežasąių viduje – koks yra malonumas tiesiog valgyti, be išankstinio nusistatymo. Dar tik pusmetis ir būna daug atkritimų, stresas dažnai būna nukreiptas į norėjimą kūną tvarkyti, bet išmokti tvarkymosi su mąstymu būdai padeda lengviau „išlipti“. Darbo dar daug.

    Galbūt žmonėms turintiems sveiką santykį su maistu atrodo paprasta, bet kai jis sutrinka, ar kai nuo 12 aplinkos spaudžiama pradedi „tvarkyti“ maistą, ir visai tai paslepi po baime būti netobula savimi, prarandi pasitikėjimą savimi per negebėjimą ar ignoravimą paprastų ir gyvybiškai svarbių fiziologinių poreikių.

    Ačiū Aušrai už kelionę.

    reply

Komentuok