Iš kur kilo mūsų seksualinė tyla?

Iliustracija: Varnų Motina

Pirmame podkasto epizode svečiuojasi Lietuvos literatūros ir meno archyvo direktorius, istorikas Juozapas Blažiūnas.

Norėjau išsiaiškinti, iš kur ta didelė gėda kalbėti apie seksualinius dalykus, kūną ir savo poreikius mūsų kultūroje, kodėl visa tai yra vis dar laikoma nešvara ir tabu. Juozapas padėjo išgryninti šį sudėtingą kokteilį, kuris susiformavo Lietuvoje, susimaišius griežtoms bažnyčios normoms („Visi esame atėję iš nuodėmės.”), Sovietų Sąjungos primestam normalumui ir Vakarų kultūrai (kurioje bėgdami valgome, bėgdami geriame kavą, bėgdami ir mylimės).

Apskritai, nejauku mylėtis Sovietų Sąjungoje: tu negali nieko improvizuoti, neduok dieve, tu kažką naudoji (papildomos priemones seksui pagerinti, – aut.past.) – juk tai yra iškrypimas. Vibratorius? Iškrypimas. Netgi prezervatyvai būdavo iškrypimas.” – J.Blažiūnas.

Šiame podkaste neigiamai kalbėjome ir apie bažnyčios institucijos darbuotojus mūsų šalyje. Jeigu jūs esate praktikuojantis katalikas, noriu įspėti, kad mes gerbiame jūsų tikėjimą ir religinius jausmus bei to nekvestionuojame. Kvestionuojame bažnyčios darbuotojų elgesį ir dviveidiškumą.

Gero klausymo! <3

Norite pasiūlyti temų, pašnekovų?
Parašykite mums: man@nebegeda.lt

Komentarai (29)

  • Pilietis

    “Ten labai aiškiai parašyta – sekas yra nuodemė, , viskas yra nuodemė”, ” seksualinis potraukis negali egzistuoti” – gal podcast’o autoriai galėtų pateikt kurioj konkrečiai biblijos vietoj yra parašyti tokie teiginiai? 🙂
    “Turėjai lytinių santykių su ne savo vyru – viskas, tu pasmerktoji” – įdomu ar tai kalbačiojo vyro nuomone yra gerai ar ne. Aš supratau, kad blogai. Tai įdomu būtų paklausyt jo podcasto jei jo žmona prasieitų pro keletą vyrų, kaip tada kalbėtų 🙂

    Išvis, tikrai tenka išgirsti žmonių, kurie absoliučiai neskaitę biblijos, kurie neturi sveiko suvokimo kas tai per knyga ir kaip ji turi būti skaitoma, kur bet ką ima už gryną pinigą (o ypač senąjį testamentą), kurie ale “ištraukia teiginį”, nežino jo konteksto (arba tas teiginys yra pačio žmogaus sugalvotas, nes Biblijoj jo iš tikro nėra” ir tada jis panaudojamas kaip argumentas. Tada pasinaudojama mąstymo klaida “perdėtu apibendrinimu” ir pradedama sakyt “tai va čia taip parašyta, kad VISKAS yra nuodemė, VISI mes pasmerkti, o kaip iš tikro yra – VISI kunigai parsidavę, VISI tvirkina vaikus (nes kažkur buvo tokių keleta atvejų), VISI tikintieji yra savotiški vergai ir pan.

    Jokie patikrinami argumentai nepateikiami (pvz kad ir citatos iš Biblijos), kažkas išimama iš konteksto ir panaudojama kaip argumentas prieš religiją. Čia realiai vaikišto lygio smerkimas ir apsimetimas “šiuolaikišku laisvu žmogumi”.

    Dar įdomiau, kad dažniausiai imama tik krikščionybė kaip visko kaltininkė. Praktiškai nesu girdęjęs, kad kas nors kalbėdamas apie seksą ar nuodėmes kalbėtų apie islamą ar induzimą..

    Ir taip, krikščionybė nenori, kad žmonės paleistuvautų. Kažkuris įsakymas sako, jog žmogus neturi geisti svetimo vyro ar svetimos moters. Vėlgi, apsimetant kvaileliu, galima sakyt – tai čia tik liepia negeist. Bet dulkintis gali. Bet daugiau pasidomėjus, daugiau paskaičius būtų galima rast informacijos, kad visi įsakymai turi platesnę prasmę (kaip kad įsakymas “nežudyk” nurodo ir pvz nepersivalgymą, kuris yra lėtas kūno žalojimas, vedantis prie ansktesnės mirties). Krikščionybė nori išsaugoti žmogaus lytinius santykius iki santuokos. Tai labai nešiuolaikiška, bet tai apsaugo nuo pisimosi girtiems barų tūlikuose ir po to abortų, auginimo vienoms ir panašių nesąmoniu. Tai yra atskira ideologija ir mane juokina kaip žmonės bet kokiom sąlygom bando tą ideologiją nuginčyt. Nu jei tau nepriimtina – nesilaikyk jos, bet kam tada smerkt tuos, kurie jos laikosi?

    Pykit nepykit, bet pirmas podcasto ketvirtadalis yra labai labai silpnas. Priburta sava nuomonė, smerkianti krikščionybę, nepateikiant argumentų ir viskas. Tokia ir tos dalies vertė – dvi nuomonės su kaltinimais 🙂

    reply
    • Jonas

      Laisva knygos, kuri laikoma neklystamu žodžiu, interpretacija ir jos apsaugojimas nuo kritikos priveda prie situacijos, kur bet kokie atvirkšti, primityvūs požiūriai gali būti pagrįsti “šventu” žodžiu.

      Pr 3:16. O moteriai jis tarė: „Aš padauginsiu tavo skausmus per nėštumą; skausme gimdysi vaikus, bet aistringai geisi savo vyro, o jis valdys tave“.

      Niekur Biblijoje moteris nėra sulyginama su vyru. Niekur nei vyro nei moters seksualumas nėra švenčiamas, nebent dauginantis.

      Mozė, viešpats atstovas, pasakė Sk 31:17 “Užtat dabar nužudykite visus mažus berniukus, nužudykite ir visas moteris, pažinusias vyrą, 18 o jaunas mergaites, nepažinusias vyro, pasilikite sau gyvas.”. Įdomu kam nepažinusias moteris pasilikti reikėjo, hm.

      Žmonėms, ginantiems tą poziciją, norisi tikėti, jog yra daug vietos interpretacijai, tačiau moteris vis dėlto krikščionybės yra laikoma žemesne, vyro nuosavybe, skirta gimdyti vaikams. Įst 22 kalba apie tai, kaip turi būti įrodinėjama moters nekaltybė ją tekinant už vyro – niekur nėra keliami tokie reikalavimai vyrams.

      Kokiame kontekste yra gerai užmėtyti žmogų akmenimis už sukčiavimą santykiuose? Kokiame kontekste yra gerai reikalauti patikrinti moters nekaltybę prieš ją vedant, lyg kokios karvės, ar jaučio dantis?

      Krikščionybė šiame podcaste naudojama kaip pavyzdys, nes podcastas lietuviškas, o krikščionybė yra daugiausia atsovų turinti religija Lietuvoje. Ne apie religiją podcastas, apie seksualumą.

      Miela ta laisva interpretacija su “nežudyk” ir “nepaleistuvauk”. Krikščionybė nori nuslopinti žmogaus seksualumą, aktyviai trukdo tyrinėti save ir savo jausmus. Puikus šokimas prie ekstremumo – visada bus žmonių, kurie nori išsidirbinėti, bet, kad ir kaip keista, dauguma žmonių turi savo vertybes, kurios jiems yra dalinai įteigtos visuomenės, ir dalinai jų pačių, ir laisva seksualumo išraiška nepriveda prie išgėravimo ir paleistuvavimo, o kaip tik prie atvirų, nuoširdžių lytinių santykių teikiančių abiems partneriams ir pilnatvę, ir pasitenkinimą.

      Kam kritikuoti kitų nuomonę? Nes gyvename ne paskirai, o visuomenėje, ir tik su kritika ir nuolatiniu savų vertybių peržvelgimu galime tobulėti ir kaip individai, ir kaip žmonių bendrija.

      Laikas užaugti požiūriui į žmogaus seksualumą. Laikas palikti užnugary knygą, kurioje be jokių tikrų, teisme galinčių už save pastovėti, įrodymų įtvirtinti senoviniai ir primityvūs sektantų įsitikinimai, seniai nutolę nuo modernių, pasaulietiškų vertybių. Kodėl vėliau taip norisi jas vytis ir prisiimti sau?

      reply
  • Jonas

    Labai smagu. Ačiū

    reply
  • Jonė

    Sveiki,

    Nuo ko būtų galima pradėti domėtis Rytų kultūra apskritai? Gal galėtumėte rekomenduoti knygų, filmų, užsiėmimų ar pan., kur būtų teikiamas dėmesys seksualinei temai Rytų ir kitose kultūrose?

    Ačiū, kad esate ir kalbate!

    reply
    • Ilona

      Labas, Jone!
      visai smagu yra paskaityti originalų Kama Sutros tekstą, jį galima anglų k, nemokamai parsisiųsti iš project Gutenberg.

      reply
  • Monika

    Fantastika, jūs esate nuostabūs žmonės!
    Tikrai projektas jūsų susilauks daug dėmesio ir garbės, nes taip aktualu šiais laikas kalbėti tokiomis temomis, bet visi to vengia..
    AČIŪ JŪMS LABAI.

    reply
  • Agnietė

    Labai įdomus ir informatyvus pokalbis! Labai džiaugiuosi šia svetaine, nes ji be galo reikalinga jauniems žmonėms. Ir iš tikro mes esam tokie visi sukaustyti, iš savo patirties galiu pasakyti, kad reikėjo daug per save perlipti ir kapstytis po savo vidų ir vaikystę, kad suprasčiau is kur ateina tas susikaustymas ir kaltės jausmas po intymių santykių. Aš ir daug mano pažįstamų, kai būdavom mažos ir žiūrėdavom televizorių su šeima ir jei tik parodydavo net ne sekso sceną, bet bučinį ar kažką daugiau, tai tėvai sakydavo ‘fuuuuuu kaip negražu, užsidenkit akis!’, o jei mes is smalsumo vistiek žiūrėdavom, tai sakydavo ‘fuu, tai čia gražu jums?’. Tas vaiko smalsumo sugėdinimas išaugo į suaugusios moters gėdą intymiuose santykiuose ar net kaltės jausmą. Paklausus mamos kodėl taip sakydavo, ji atsakė, kad lygiai taip pat ir jos mama jai sakydavo ‘taip tiesiog būdavo priimtina’.
    Labai džiaugiuosi, kad ši tema tampa vis atviresnė ir daug daugiau mergaičių išlaisvėja!

    reply
  • Simona

    Sveiki, gal pirmą kartą savo ir interneto istorijoje rašau komentarą.
    Tai vat…. o man patiko, tai ką išgirdau. Pokalbis buvo ramus, įdomus …. taip linksmai nuteikiantis. Gera ir malonu buvo paklausyti.
    Buvo galima pasijuokti iš juokelių ir po podcast’o pamąstyti apie kalbėtus “dalykus” ne valanda ir ne dvi.
    Pastebėjau, kad žinių portale Delfi.lt buvo daug prastų kometarų jų matau ir čia. Manau, kad jų bus ir toliau.
    Žmonės girdi tik tai ką nori girdėti, skaito tik ryškius žodžius tekste, o ne visą tekstą.
    Gaila, bet šiuolaikiniai žmonės ir seno kirpimo liaudis Lietuvoje nenori, kad būtų kalbama šia tema (nes per amžius amen, juk tai yra šventvagiška ir kaip rašė Juozas Delfi puslapyje ” Nieko švento nebeliko…”) juk geriau pigios ir nieko naudingo neduodančios žinios ar postai (apie priaugintas blakstienas, pripustas lūpas ar svetimus pinigus).
    Dalis dar bijo kalbėti panašiomis temomis (kurias patys žinote), nes turi daug kompleksų, žinių stoką ir nemažai gėdos jausmo, kurį patys išsiaugino taikydamiesi prie bandos.
    Nenori matyti vaizdų ir girdėti kalbų apie dalykus, kurie likdavo tabų ilgą laiką, nes tai jiem atrodo nesvarbu.
    Kalbant apie “baisiausius dalykus gyvenime- sexą, orgazmą, lytinį gyvenimą ir t.t.”, kurie yra labai svarbūs visos žmonyjos gyvenime, tai manau, kad šis puslapis ir ateityje kuriami poscast’ai, turi šviesią ateitį, nes gi reikia bandyti apšviesti tamsuolius.
    Daug visko labai išmėtytom mintim parašiau, nes galvoje minčių uraganas. 😉 galėčiau dar rašyti ir rašyti (jei tik tai mokėčiau ;D )
    Tai SEKMĖS! Šaunuoliai visi ! Respect !

    reply
  • Kotryna

    Apie tai jūs pradėjote Lietuvoje kalbėti dabar – šaunu. Lenkijoje kunigas vienuolis vykdo visiškai tokią pačią veiklą nuo 2000 metų. Kalba apie sekso kokybę porose, veda jiems rekolekcijas santykiams palaikyti, siūlo neužmesti lytinių santykių, kalba apie orgazmą ir panašiai. Apie tai jau kalbėjo ir Bažnyčios tylą išlaisvino popiežius Jonas Paulius II, jis yra parašęs veikalų apie lytiškumo teologiją. Siūlau pasidomėti.

    Esu praktikuojanti katalikė ir savo aplinkoje apie seksą su draugais kalbamės visiškai atvirai, tai nėra tabu. Kalbamės ne tik neformaliai, kartais apie tai liudija ir poros įvairiuose renginiuose. Pagal Bažnyčios mokymą mylėtis sutuoktinių poroje yra šeimos pašaukimo dalis. Mylėtis nėra nuodėmė sutuoktinių poroje, o nesimylėti – taip. Bažnyčia siūlo susilaikyti nuo neatsakingų lytinių santykių, kurie yra ne iš meilės, o tik iš potraukio. Šitas dalykas jums gali kliūti, bet, išsamiai pasidomėjus – yra logiškas, bent jau man taip atrodo. Susilaikyti nuo lytinių santykių bažnyčia siūlo ir poroms iki santuokos. Žinoma, maža dalis to laikosi, bet tai irgi yra gražiai pagrįsta. Patikėkit, jei ne pastangos truputį palaukti iki tol, tikriausiai būčiau labai suklydus ir išdraugavus ilgai su man netinkamu žmogumi, bet dabar tiesiog mėgaujuosi nuostabia 4 metų draugyste, nes viską lėmė mūsų bendravimas, gražus ryšys, aktyvi veikla kartu. Po to, kai jau visa širdimi žinai, kad tai tas, lytiniai santykiai, net jei pradžioj būna nesklandumų, greitai tampa tiesiog tobuli.
    Neturiu nieko pikto, bet aš pati labai dar daug ko nežinau Bažnyčios mokyme, ten sudėtinga ir reikalauja nuolatinio domėjimosi, todėl man apmaudu, kai kitiems viskas taip aišku. Tiesiog, jeigu neturime ko kaltinti, davai Bažnyčią. Ir visi pritars, nes nu gi viduramžiai 🙂
    https://www.15min.lt/m/id/laisvalaikis/ivairenybes/su-baznycios-palaiminimu-moko-dievisko-sekso-61-1742

    reply
    • Jurga

      Ačiū už argumentuotą komentarą. Aš taip pat esu krikščionė. Ir man negėda.

      reply
    • Živilė

      Aš kaip tik galvojau rašyti panašų komentarą, nes esu katalikė ir nesutinku su visais išreikštais jų teiginiais, bet jūs viską išdėstėte. Ačiū už tai 🙂 Manau, paskutiniu metu bendruomenėse apie lytinius santykius po santuokos kalbama tikrai ne tik kaip veiksmą skirtą pratęsti giminę, bet kaip ir stiprų meilės išreiškimą vienas kitam. Tik galbūt tai mažai parodoma viešumoje. Nes pati buvau liudijus ir jaunimui šia tema 🙂

      reply
  • Neringa

    Pajaučiau, kad man jau NEBEGĖDA!

    reply
  • Edita

    Labai džiaugiuosi, kad apie tai kalbate, tikrai geras interviu!

    reply
  • Dovilė

    Wow, aš galvojau, kad man negėda bet paklausiu įrašo ir na pasirodo dar ir kaip man gėda 🙄
    Ačiū, kad daugiau apie save sužinojau 😉

    reply
  • -K

    Apibendrinant: labai, labai, labai per plačiai pasirinkta tema.
    Kitiems podcast’ams būtų gerai panaudoti tekstų filosofiją – truputį daugiau pasiruošimo. Turėti scenarijų, ir nenukrypti nuo temos. 5 minutes kalbėti apie gerai apmokamus kunigus ir pagarbą vienuoliams – neprideda nieko prie temos.
    Taip pat scenarijaus neturėjimas (arba nepakankamai konkretus) matomas tame, kad atsakymai beveik visada plaukia iš galvos vietoje. Pašnekovas neturėjo klausimų prieš interviu, tik bendrą įsivaizdavimą, apie ką bus kalbama, arba tiesiog jam nepasiruošė.
    Interviu ėmėjui nereikėtų taip smarkiai išreikšti, kokia ji nustebusi atsakymais. Tai parodo, jog interviu ima irgi tik žmogus, kuris mokosi, bet tokiu atveju krenta žmonių pasitikėjimas tinklapio kūrėjų profesionalumu.
    Kalbant apie profesionalumą, norėtųsi daugiau šaltinių ir kažkokių tikrų tekstų ar tyrimų nuorodų.
    Labai nepatiko kalbėjime visa ko subendrinimas. Pagal šitą interviu, egzistuoja tik rytų ir vakarų filosofija, vyrai ir moterys. Visos moterys skaito tik cosmopolitaną, ir mokosi, kaip atlikti oralinį teisingai, o visi vyrai yra seksualiniai priekabiautojai, kuriems nerūpi moters orgazmas. Nesvarbu, ar jūs tai turėjot omeny, ar ne, bet taip nuskambėjo iš interviu.

    Didelis respectas už bandymą užsiimti šiais klausimais, Jeigu užsiimsit profesionalesniu keliu į tai, o ne asmeniniu įsivaizdavimu, kas vyksta pasaulyje, pasieksite daug platesnę auditoriją, ir klausimą daug stipriau aptarsite. Ačiū už pastangas, nekantriai lauksiu kitų tekstų ir podcast’ų!

    reply
    • Ieva

      Labai taiklus komentaras! Noretusi daugiau faktais, saltiniais, psichologijos, sociologijos teorijom ar tyrimais pagristos informacijos. Tikuosi si komentara priimsit kaip room for improvement, o ne gryna kritika:) butu labai idomu pamatyti knygas sekso temom jusu online parduotuvej. sekmes! super super ideja! to labai seniai reikejo musu visuomenei:)

      reply
  • Monika

    Ačiū, 21 metų nekalta, bet vadinta tuo nuostabiu K žodžiu mokykloje nes turėjau ir turiu didelę krūtinę, visą laiką gyvenau galvodama kad seksas yra blogai, atvesiu vyrą į namus tai tėvas su šautuvu išgins. Bet dabar atmerkiu akis suvokiu kad daug prarandu, bandau nusipurtyti tą kas buvo man užmesta, o su tokiais pokalbiais su tokiais puslapiais aš ketinu išsilaisvinti, pradėti save mylėti ir mylėtis nors tai ir atrodo labai tolima, svetima ir baugu.

    reply
  • Giedrė

    Labai įdomu bent jau paklausyti kažką Lietuvoje kalbant apie seksą, nes, deja, viešojoj erdvėj man dažniausiai gėda apie tai su kuo nors kalbėt. Kuo daugiau podcast’ų, tuo geriau, o iš klaidų ar nepatirties manau, kad pasimokyt galima ir kitus podcast’us daryti vis geresnius. Ačiū!

    reply
  • Giedrė

    Labai reikia tokių podcast’ų – galbūt jie ir netobuli, bet Lietuvoje apie tai kalbėti irgi turime mokytis. VISI. Laukiu dar podcastų.

    reply
  • L.

    Pokalbis tikrai įdomus, tik nemanau, kad visi vyrai tokie jau blogi ir nesistengia patenkinti savo partnerės. Taip, galbūt tie greitukai su pirmą kartą matomu žmogumi baro tualete fejerverkais dažniau baigiasi tik vyrui, bet kuomet šalia yra mylimas ir mylintis žmogus, jis visuomet stengsis, kad gerai būtų abiems. Kalbant apie religiją, tai manau, kad joje yra labai daug suvaržymų sekso tema. Pamenu, kai ruošiausi pirmajai komuninai ir prieš pirmą išpažintį buvo išdalintos skrajutės su įvairiais klausimais, kurie turėjo padėti pasiruošti išpažinčiai, pvz. Ar linkejai kam nors blogo, ar melavai. Tarp šių klausimų buvo ir klausimas “ar netinkamai save lietei” (kitų jau nebepamenu). Bet kodėl pažinti savo kūną yra nuodėmė? Taip pat turiu pažįstamų labai religingų žmonių, kurie sako, jog “seksu normalūs žmonės užsiima tik tuomet, kai nori vaikų”. Tikrai nesakau, kad visi aktyviai praktikuojantys katalikai tokie, tikriausiai tai labai priklauso nuo tėvų požiūrio ir bažnyčios, kurioje jie lankosi, perduodamos žinutės. Todėl labai smagu girdėti, kad yra kunigų, kurie sako, kad seksas yra gerai ir kad tai nėra nuodėmė.

    reply
  • Praktikuojantis katalikas

    Sutinku, kad būna kunigų, tėvų ir šiaip tikinčiųjų, kurie gyvena dviveidiškai ir apie seksualinius dalykus tiesiog nemoka kalbėti. Arba užuot prasmingai kalbėję apie moralę ir jos dėsnius (kodėl elgtis vienaip arba kitaip, ir kokias tai turi pasėkmes man ir aplinkiniams), yra linkę gėdinti. Vis dėlto suvesti viską į “kalta Bažnyčia, kaltas sovietmetis” kiek juokinga. Pradėkim nuo to, kad Lietuvoje nė 10 proc. žmonių reguliariai nesilanko sekmadienio Mišiose ir dar mažiau gilinasi, ko moko Bažnyčia. Tai kaip jie išgirsta ir ar tikrai klauso to, kas sakoma “dviveidžių kunigų”? 🙂 Jei jau kalbam atvirai apie seksualumą ir tabu, tai pasigilinkim ir nelikim kreivų veidrodžių karalystėje. Pazvydžiui, per 15 metų Bažnyčioje beveik nesu girdėjęs iš kunigų ir vienuolių neigiamų pasisakymų lytiškumo atžvilgiu. Ir nelaikau to atsitiktinumu, nes Bažnyčia moko, kad žmogaus seksualumas yra didžiulis turtas, kuriuo vienas kitą papildome ir išmokstame visiškai dovanoti visam gyvenimui. Ši dovana skirta sutuoktiniams, kad sustiprintų tarpusavio ryšį ir taip pat galėtų džiaugtis tėvyste. Dar daugiau, Bažnyčia akcentuoja ne gėdą, o vieno ar kito veiksmo prasmę. Jei savo lytinę meilę dovanoju bet kam, kyla klausimas, ar gebu būti ištikimas ir iš tiesų mylėti kitą žmogų, ar tiesiog tarnauju savo egoizmui 🙂 Taigi, čia ne gėdos pelėdos svarbiausios, o kokį gyvenimą gyvenu ir kokį gyventi noriu? Panašu, kad nei Beata, nei pašnekovas nelabai žino arba nelabai supranta, ką katalikybė moko apie lytiškumą. Įvadui labai tiktų pora straipsnių apie kūno teologiją, kurią plėtoti pradėjo Jonas Paulius II, parodydamas, koks gražūs ir prasmingas yra kūnų bendravimas, kai jis nukreiptas į tarpusavio meilės ir ištikimybės stiprinimą.
    P.S. Užuot rašius įspėjimus, esą “gerbiame jūsų tikėjimą ir religinius jausmus bei to nekvestionuojame. Kvestionuojame bažnyčios darbuotojų elgesį ir dviveidiškumą.”, tiesiog pasigilinkite detaliau į Bažnyčios mokymą šiuo klausimu. Arba paprašykite, kad koks išmanantis žmogus pakomentuotų (pvz., http://katalikobalsas.lt/kalbetoju-klubas/). Gal tada bus mažiau nesusipratimų ir mitų, ko moko Bažnyčia.

    reply
  • Goda

    Labai įdomus, linksmas, atviras pokalbis, ačiū:)

    Viena pastabėlė. Darželinio amžiaus vaikai save tyrinėja – gerai, bet jeigu vaikas darželyje ima masturbuotis, tai ne dėl to, kad jis sąmoningai siekia malonumo, o dėl to, kad jam trūksta dėmesio šeimoje, galbūt kažkas nutiko, galbūt emocinio ryšio nebuvimas, galbūt nesantaika. Visad vertėtų tai priimti ne tik kaip natūralų vaiko smalsumą savo lytimi, o kaip signalą, kad kažkas vyksta jo dvasiniame, emociniame gyvenime 🙂
    Seksualumas dažnai gimsta šeštaisiais-septintaisiais gyvenimo metais.

    Sėkmės ir laukiam daugiau!

    reply
  • Dovilė

    Labai puikus pokalbis. Suprantu, kad neigiama nuomonė apie pornografiją formuoja taip vadinama mainstream porno, pačiu tikrai ne visa pornografija į baisi. Yra puikios moterys kūrėjos, kuriančios etišką pornografiją ir vykdančios šviečiamają veiklą šiose srityje. Švedų kūrėja Erica Lust, prancūzė Lucie Blush pirmos kurias prisimenu.

    reply
  • Justina

    Klausyciau ir klausyciau. Labai idomi ir gera tema, kuria su tokiu nuostabiu pasnekovu galima pletoti minimum kokias 2h :D. ACIU!

    reply
  • Emily

    O dievai, koks podcastas! Lietuvai to reikėjo jau seniai.. Kelerius metus klausau panašaus stiliaus amerikietiškų podcastų, ir negaliu patikėti, kad tai vyksta Lietuvoje 🙂 Sveikinu!

    reply
  • R.

    Tikrai sunku klausyti kai su tokia maža erudicija žmonės leidžia sau teigti tokius dalykus, “viskas yra nuodėme”, “jokios meilės”, “katalikai prisiskaitę šventųjų raštų”. rekomenduočiau paskaityti “Giesmių giesmę”. Tai būtent Šventasis raštas, kuriame nuostabiai aprašomas dviejų mylimųjų intymumas, meilė, lytinis suartėjimas.

    reply
  • Monika

    Įdomi tema liko neišnagrinėta, nes nemoderuojant pokalbio, istorikas šnekėjo “kaip jam atrodo” kaip seksologas ir psichologas, o ne pagal savo kompetenciją. Linkiu pakartoti šitą temą su kitu pašnekovu, arba siūlau siauresnę – kaip ir kodėl katalikybė prisidėjo prie moterų seksualumo užgniaužimo. O šiaip – thumbs up už kitas laidas.

    reply

Komentuok

Nebegėda pateikiama informacija ir prekės yra skirtos asmenims vyresniems nei 18 metų.

Jei esate vyresni nei 18 metų, spauskite TAIP tuo pačiu patvirtindami, kad informacija bus skirta tik jūsų asmeniniam naudojimui ir bus saugoma nuo nepilnamečių.

Svetainėje yra naudojami slapukai ("cookies"). Plačiau apie slapukų naudojimą sužinokite čia.